Klubben

Vi har en dejlig stor samlingsstue med to store vinduer og en dør der vender lige ud mod den smukkeste udsigt ud over Marinaen. Fra døren er der udgang til vores skønne terrasse hvor vi nyder at opholde os hele sommeren igennem.

I forbindelse med samlingsstuen er der et lille men yderst funktionelt køkken. Der kan man både kokkerere mad, bage kager og lave kaffe/te. Stue og køkken er delt af en bardisk. Der kan man stå og ordne verdenssituationen. I samlingsstuen er der opstillet et billardbord hvor dem med forstand på billard kan dyste. Det bliver brugt en del.

Vores hoveddør går ind i entréen hvor tavlerne hænger og hvor vigtige meddelser bliver slået op, så hold øje med tavlerne. Der står nyttig og vigtigt information.

Bagerst i klubben er der herre og dame toiletter samt et depotrum.

Skriv en tekst her

Mastegården

Mastegården er en åben gård med halv overdækning. Der har klubben sit div. udstyr. Man kan som medlem få lov at opbevare lidt udstyr. Dog kun i begrænset omfang da gården skal kunne rumme udstyr fra mere end kun et medlem. Det er mastegårdens brugeres pligt at holde orden.

Et lille tilbageblik i historien.

Den stiftende generalforsamling afholdtes den 31. marts 1981 kl. 19.30 på Restaurent Fænøsund. Det var her foreningen kom til at hedde Fænøsund Sejlforening.
Foreningens første lokaler var en skurvogn. Den blev renoveret, malet og gjort fint i stand. Indvendig blev der hængt billeder op på væggene og der kom gardiner i vinduerne.

Den 10. maj 1981 afholdtes foreningens første standerhejsning. Vejret viste sig fra en yderst pæn side og solen skinnede. Men inden dagen havde det været en meget hektisk periode for der var mange ting der skulle klappe og det gjorde det hele lige netop. dagen blev fejret og nu kunne det gode sociale foreningsliv endelig starte for alvor. Dengang havde (næsten) alle medlemmer deres egen båd og alle bådene bar foreningens blå stander fra første standerhejsningsdag. Det var stort for foreningen og for medlemmerne.

Den 31. oktober kom dagen hvor foreningen afholdt den første afriggerfest.

I vinteren 1981-82 besluttede foreningen sig for at købe de første juniorbåde og den 16. januar 1982 gik de første forhandlinger igang med sælger. Den 19 januar blev begge parter enige og søndag den 24. januar kl 15.30 stod de nyindkøbte men brugte juniorbåde på vinterpladsen i lystbådehavnen.

På et tidspunkt kommer der også optimistjoller til foreningen. Den første kom i 1982.

Den 31. marts 1982 kunne foreningen fejre sin 1 års fødselsdag og det gjorde man i Bakkehuset under en hyggelig sammenkomst med medbragt mad.

På en ekstraordinær generalforsamling den 18. maj 1982 blev det vedtaget at et byggeri af et rigtigt "klubhus" kunne begynde og fredag den 10. september 1982 var der rejsegilde men lørdag den 23. august 1983 kunne man endelig holde klubhusindvielse, standerhejsning og reception. Det var en stor dag og der var mødt mange mennesker op for at lykønske og for at give et par ord med på vejen.